Hierarchia artykułów
Master of Magic - Kody do gry (PC)
- Drukuj
- 02 gru 2009
- M
- 6898 Czytań
- 0 Komentarzy
W Gamblerze 1/95 opublikowaliśmy dokładny opis gry Master of Magic.
Pozostawiliśmy Wam radość samodzielnego odkrywania kilkuset czarów
(zresztą sam program dość dokładnie je tłumaczy). Dzisiaj jednak,
z myślą o osobach zagubionych nieco w gąszczu magii, opiszemy
działanie kilkunastu ważnych zaklęć - redakcja
Magia ogólnie dostępna:
Awareness - zastosowanie tego czaru pozwala na ujawnienie na mapie
wszystkich wrogich i neutralnych miast
Detect Magic - po rzuceniu tego czaru w każdej chwili można
sprawdzić, jakie zaklęcia przygotowywują przeciwnicy
Disjunction - niszczy działanie jednego z wrogich globalnych
czarów, jednak nie zawsze skutkuje
Summoning Circle - przenosi magiczny krąg do dowolnie wybranego
miasta. Ma to znaczenie, ponieważ wszelkie
przyzywane istoty pojawiają się wyłącznie
w mieście z magicznym kręgiem
Magic Spirit - przyzywa ducha, który wysłany do węzłów magii
będzie pobierał z nich moc
Magia Śmierci:
Dark Rituals - zwiększa moc generowaną przez ośrodki kultu
religijnego, ale zmniejsza przyrost naturalny
w mieście i powoduje wzrost liczby
niezadowolonych mieszkańców
Wall of Darkness - doskonały czar ochronny dla miasta. Jednostki
znajdujące się w mieście chronionym przez Mur
Ciemności nie mogą być atakowane z dystansu
(bronią i działaniem magii)
Drain Power - osłabia moc wrogiego maga, można go pozbawić w
ten sposób zdolności rzucania czarów
Lycantrophy - zwykła jednostka zostaje przemieniona w oddział
wilkołaków
Black Sleep - wróg zasypia na czas trwania walki. Nie broni
się, nie porusza i nie atakuje. Czar ten nie
działa na potężniejszych przeciwników
Black Channels - poprawia cechy jednostki
Zombie Mastery - każda zabita jednostka wroga zmienia się w
zombie stające po stronie maga, który zastosował
ten czar
Animate Dead - przywraca do życia własny lub wrogi oddział
Death Wish - wszystkie jednostki wroga na obu planetach muszą
obronić się przed tym czarem bądź giną
Eternal Night - cały świat zostaje poddany wpływowi czaru
Darkness
Pestilence - zsyła plagę na wrogie miasto, w każdej turze
populacja miasta maleje
Magia Natury:
Change Terrain - umożliwia zmiany ukształtowania terenu (góry zamienia
na wzgórza, lasy na pola itp.)
Transmute - umożliwia zmianę charakteru kopalń (np. żelazo na
złoto)
Nature Awareness - tak jak Awareness, ale odkrywa całą mapę i
pokazuje położenie wrogich jednostek
Path Finding - oddział potraktowany tym czarem zyskuje zdolność
wędrówki w każdym terenie za cenę 1 punktu ruchu
Web - gęsta pajęczyna omotuje wroga. Nie może wykonać
ruchu, ale może bronić się przed atakiem
Earth to Mud - spory obszar miejsca walki zmienia się w bagno.
Każda jednostka może się ruszyć tylko o jedno pole
Magia Czarodziejska:
Phantom Warriors - pozwala na wezwanie w czasie bitwy oddziału
wojowników. Żaden zwykły oddział wroga (czyli nie
potwory), nie mający odporności na iluzję, nie
ma najmniejszych szans w walce z fantomowymi
wojownikami
Floating Island - kreuje wyspę, która może posłużyć do przewozu
wojsk przez morza
Wind Walking - jednostka, na którą rzucono ten czar, zyskuje
zdolność latania i, co najważniejsze, zabierania
ze sobą innych oddziałów
Counter Magic - bardzo ważny czar bitewny. Powoduje, iż przeciwnik
nie jest w stanie używać magii w czasie walki
Enchant Road - zmienia drogi normalne w drogi magiczne, podróż
po których nie zabiera punktów ruchu
Spell Blast - jeżeli wrogi czarodziej jest w trakcie rzucania
czaru, to zastosowanie Spell Blast zmusi go
do rozpoczęcia pracy na nowo
Spell Binding - odbiera czar globalny wskazanemu czarodziejowi
i jego działanie przekazuje rzucającemu czar
Supress Magic - likwiduje wszystkie czary globalne przeciwników
Flying Fortress - unosi fortecę czarodzieja ponad chmury. Od tej
chwili mogą ją atakować tylko wojska latające
Time Stop - zatrzymuje czas, wrogie oddziały tracą możliwość
ruchu
Magia Życia:
Just Cause - zwiększa sławę czarodzieja, a więc, co za tym
idzie, tempo zgłaszania się bohaterów i najemników
Planar Seal - uniemożliwia podróże pomiędzy Myrrorem a Arcanusem.
Jest to czar globalny, działanie którego można
zlikwidować tylko zaklęciem Disjunction
Incarnation - przyzywa świetnie wyszkolonego bohatera
True Sight - daje odporność na ataki iluzji
Invulnerabity - odporność na ciosy
Crusade - wzrasta stopień doświadczenia jednostek. Skumulowanie
działania tego czaru i zdolności Warlords może
spowodować awans armii do stopnia championa
Prosperity - wydatnie zwiększa dochody miasta
Mass Healing - uzdrawia za jednym zamachem wszystkie oddziały
biorące udział w bitwie
True Light - zwiększa zdolności oddziałów na czas walki. Czar
Heavenly Light - to udoskonalona wersja True Light.
Dla Maga Śmierci podobne będą Darkness i Cloud of Shadow
Magia Chaosu:
Chaos Rift - atak na miasto, zarówno na znajdujące się w nim
jednostki, jak i budynki. O wiele silniejsza odmiana
tego czaru to Call the Void
Shatter - likwiduje zdolności ataku i obrony u przeciwnika,
jednak rzadko zadziała
Doom Mastery - wszystkie nowo tworzone wojska nabywają automatycznie
ekstra umiejętności
Wall of Fire - otacza miasto ścianą ognia, każda jednostka chcąca
przez nią przejść, odniesie obrażenia
Flame Strike - jeden z niewielu czarów bitewnych, pozwalających
na jednoczesne uderzenie we wszystkie wrogie oddziały
Corruption - zamienia jeden obszar na mapie w absolutną
pustynię (niszczy jakąkolwiek produkcję). Zlikwidować
skutki tego czaru potrafią jednostki posiadające
zdolność Purify
Meteor Storm - czar globalny. Od chwili rzucenia go wszystkie
jednostki wroga przebywające poza miastami będą
atakowane przez deszcz meteorów
Immolation - jednostka zyskuje zdolność ogniowego ataku, który
poprzedza walkę wręcz
Warp Wood - pozbawia wrogich kuszników, łuczników i procarzy
możliwości ataku na odległość
Uruchomienie gry przez WIZARDS.EXE JENNY przyspiesza ładowanie
(omija intro).
Na planszy MAGIC wpisanie:
Alt+PWR - każdy dostaje 10000 energii, 10000 złota, wszystkie
czary. (UWAGA: Wszyscy od razu rzucają Spell of Mastery,
więc ostrożnie z użyciem).
Alt+DESTIN - ??? (coś robi, oddam pół królestwa za odpowiedź - co).
Alt+RVL - odsłania mapę, wszystkie jednostki widoczne.
Pozostawiliśmy Wam radość samodzielnego odkrywania kilkuset czarów
(zresztą sam program dość dokładnie je tłumaczy). Dzisiaj jednak,
z myślą o osobach zagubionych nieco w gąszczu magii, opiszemy
działanie kilkunastu ważnych zaklęć - redakcja
Magia ogólnie dostępna:
Awareness - zastosowanie tego czaru pozwala na ujawnienie na mapie
wszystkich wrogich i neutralnych miast
Detect Magic - po rzuceniu tego czaru w każdej chwili można
sprawdzić, jakie zaklęcia przygotowywują przeciwnicy
Disjunction - niszczy działanie jednego z wrogich globalnych
czarów, jednak nie zawsze skutkuje
Summoning Circle - przenosi magiczny krąg do dowolnie wybranego
miasta. Ma to znaczenie, ponieważ wszelkie
przyzywane istoty pojawiają się wyłącznie
w mieście z magicznym kręgiem
Magic Spirit - przyzywa ducha, który wysłany do węzłów magii
będzie pobierał z nich moc
Magia Śmierci:
Dark Rituals - zwiększa moc generowaną przez ośrodki kultu
religijnego, ale zmniejsza przyrost naturalny
w mieście i powoduje wzrost liczby
niezadowolonych mieszkańców
Wall of Darkness - doskonały czar ochronny dla miasta. Jednostki
znajdujące się w mieście chronionym przez Mur
Ciemności nie mogą być atakowane z dystansu
(bronią i działaniem magii)
Drain Power - osłabia moc wrogiego maga, można go pozbawić w
ten sposób zdolności rzucania czarów
Lycantrophy - zwykła jednostka zostaje przemieniona w oddział
wilkołaków
Black Sleep - wróg zasypia na czas trwania walki. Nie broni
się, nie porusza i nie atakuje. Czar ten nie
działa na potężniejszych przeciwników
Black Channels - poprawia cechy jednostki
Zombie Mastery - każda zabita jednostka wroga zmienia się w
zombie stające po stronie maga, który zastosował
ten czar
Animate Dead - przywraca do życia własny lub wrogi oddział
Death Wish - wszystkie jednostki wroga na obu planetach muszą
obronić się przed tym czarem bądź giną
Eternal Night - cały świat zostaje poddany wpływowi czaru
Darkness
Pestilence - zsyła plagę na wrogie miasto, w każdej turze
populacja miasta maleje
Magia Natury:
Change Terrain - umożliwia zmiany ukształtowania terenu (góry zamienia
na wzgórza, lasy na pola itp.)
Transmute - umożliwia zmianę charakteru kopalń (np. żelazo na
złoto)
Nature Awareness - tak jak Awareness, ale odkrywa całą mapę i
pokazuje położenie wrogich jednostek
Path Finding - oddział potraktowany tym czarem zyskuje zdolność
wędrówki w każdym terenie za cenę 1 punktu ruchu
Web - gęsta pajęczyna omotuje wroga. Nie może wykonać
ruchu, ale może bronić się przed atakiem
Earth to Mud - spory obszar miejsca walki zmienia się w bagno.
Każda jednostka może się ruszyć tylko o jedno pole
Magia Czarodziejska:
Phantom Warriors - pozwala na wezwanie w czasie bitwy oddziału
wojowników. Żaden zwykły oddział wroga (czyli nie
potwory), nie mający odporności na iluzję, nie
ma najmniejszych szans w walce z fantomowymi
wojownikami
Floating Island - kreuje wyspę, która może posłużyć do przewozu
wojsk przez morza
Wind Walking - jednostka, na którą rzucono ten czar, zyskuje
zdolność latania i, co najważniejsze, zabierania
ze sobą innych oddziałów
Counter Magic - bardzo ważny czar bitewny. Powoduje, iż przeciwnik
nie jest w stanie używać magii w czasie walki
Enchant Road - zmienia drogi normalne w drogi magiczne, podróż
po których nie zabiera punktów ruchu
Spell Blast - jeżeli wrogi czarodziej jest w trakcie rzucania
czaru, to zastosowanie Spell Blast zmusi go
do rozpoczęcia pracy na nowo
Spell Binding - odbiera czar globalny wskazanemu czarodziejowi
i jego działanie przekazuje rzucającemu czar
Supress Magic - likwiduje wszystkie czary globalne przeciwników
Flying Fortress - unosi fortecę czarodzieja ponad chmury. Od tej
chwili mogą ją atakować tylko wojska latające
Time Stop - zatrzymuje czas, wrogie oddziały tracą możliwość
ruchu
Magia Życia:
Just Cause - zwiększa sławę czarodzieja, a więc, co za tym
idzie, tempo zgłaszania się bohaterów i najemników
Planar Seal - uniemożliwia podróże pomiędzy Myrrorem a Arcanusem.
Jest to czar globalny, działanie którego można
zlikwidować tylko zaklęciem Disjunction
Incarnation - przyzywa świetnie wyszkolonego bohatera
True Sight - daje odporność na ataki iluzji
Invulnerabity - odporność na ciosy
Crusade - wzrasta stopień doświadczenia jednostek. Skumulowanie
działania tego czaru i zdolności Warlords może
spowodować awans armii do stopnia championa
Prosperity - wydatnie zwiększa dochody miasta
Mass Healing - uzdrawia za jednym zamachem wszystkie oddziały
biorące udział w bitwie
True Light - zwiększa zdolności oddziałów na czas walki. Czar
Heavenly Light - to udoskonalona wersja True Light.
Dla Maga Śmierci podobne będą Darkness i Cloud of Shadow
Magia Chaosu:
Chaos Rift - atak na miasto, zarówno na znajdujące się w nim
jednostki, jak i budynki. O wiele silniejsza odmiana
tego czaru to Call the Void
Shatter - likwiduje zdolności ataku i obrony u przeciwnika,
jednak rzadko zadziała
Doom Mastery - wszystkie nowo tworzone wojska nabywają automatycznie
ekstra umiejętności
Wall of Fire - otacza miasto ścianą ognia, każda jednostka chcąca
przez nią przejść, odniesie obrażenia
Flame Strike - jeden z niewielu czarów bitewnych, pozwalających
na jednoczesne uderzenie we wszystkie wrogie oddziały
Corruption - zamienia jeden obszar na mapie w absolutną
pustynię (niszczy jakąkolwiek produkcję). Zlikwidować
skutki tego czaru potrafią jednostki posiadające
zdolność Purify
Meteor Storm - czar globalny. Od chwili rzucenia go wszystkie
jednostki wroga przebywające poza miastami będą
atakowane przez deszcz meteorów
Immolation - jednostka zyskuje zdolność ogniowego ataku, który
poprzedza walkę wręcz
Warp Wood - pozbawia wrogich kuszników, łuczników i procarzy
możliwości ataku na odległość
Uruchomienie gry przez WIZARDS.EXE JENNY przyspiesza ładowanie
(omija intro).
Na planszy MAGIC wpisanie:
Alt+PWR - każdy dostaje 10000 energii, 10000 złota, wszystkie
czary. (UWAGA: Wszyscy od razu rzucają Spell of Mastery,
więc ostrożnie z użyciem).
Alt+DESTIN - ??? (coś robi, oddam pół królestwa za odpowiedź - co).
Alt+RVL - odsłania mapę, wszystkie jednostki widoczne.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Oceny
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj by zagłosować.
Proszę Zaloguj by zagłosować.
Żadne oceny nie zostały dodane.